بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 12:15 | بازدید : 38
نویسنده : Admin | نظرات (0)

Image result for بک لینک و سئو

 

وصیفات در سایت های دیگر یک روش عالی برای ایجاد بک لینک است ، اما یک گزینه به همان اندازه خوب نیز وجود دارد که اجازه می دهد تا توصیفات مربوط به محصول یا خدمات شما منبع پیوندی برای سایت شما باشد.

 

چطور؟ با ارائه رایگان آن به وبلاگ نویسان در صنعت خود. اگرچه این دقیقاً وسیله ای رایگان برای ایجاد بک لینک نیست ، اما هزینه آن بسیار کم است و نتایج باید خیلی زود برای خودشان پرداخت شود.

 

بنابراین کاری که می خواهید انجام دهید جستجوی وبلاگ نویسان است که برخی بررسی ها را در مورد محصولات و خدمات صنعت شما ارائه می دهند. قبل از رفتن به مرحله بعدی ، نتایج را به رسمی ترین نتایج محدود کنید.

 

اینجا جایی است که می خواهید پیشنهادی ارائه دهید. این راهنما را دنبال کنید:

 

ابتدا با یک سلام خوب شروع کنید و ذکر کنید که وقتی پست آنها را پیدا کردید به دنبال مقالاتی در مورد موضوع خود بودید. از آنها در مورد محتوای آنها تعریف کنید و سپس به آنها بگویید که شما محصول یا خدماتی متناسب با موضوع ارائه می دهید. آنچه را که معمولاً شارژ می کنید ذکر کنید و سپس بگویید که مایلید آن را به صورت رایگان به آنها پیشنهاد دهید. در عوض آنچه شما می خواهید این است که آنها در مورد ذکر نام تجاری شما در وبلاگ خود فکر کنند یا احتمالاً یک بازبینی انجام دهند.

 

اگر آنها علاقه مند باشند ، به شما پاسخ خواهند داد. نکته ای که باید از آن آگاه باشید این است که این روش تضمین نمی کند که هر بار کار کند زیرا شما نمی توانید وبلاگ نویسان را مجبور به نوشتن یک نظر مثبت کنید - شما با حسن نیت به آنها نزدیک می شوید. شما می خواهید در نحوه تماس با آنها نیز بسیار محتاط باشید زیرا صریحاً درخواست پیوند (یا حتی بازبینی) نقض دستورالعمل های وب مستر Google است.

 

7. روش مرد متحرک

روش متحرک یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد بک لینک با کیفیت بالا از طریق منابع معتبر به وب سایت شماست. گاهی اوقات ، یک شرکت معروف یا ارائه دهنده خدمات از فعالیت خارج می شود. این روند می تواند به هر دلیلی از جمله سیاست داخلی یا مدیریت بد رخ دهد. بعضی اوقات نام شرکت به موسس پیوند داده می شود و پس از بازنشستگی یا از بین رفتن تجارت تعطیل می شود.

 

با این وجود ، در حالی که آنها عملیاتی بودند ، محتوای با کیفیتی در سایت خود ارائه می دادند که باعث ایجاد بک لینک از وب سایت های دیگر شد. معمولاً این سایت ها نیز خاموش می شوند و نام دامنه تجدید نمی شود ، اما برخی از شرکت ها (متخصصان برجسته شناخته شده) چندین سال قبل نام دامنه خود را ثبت کرده اند. وقتی کسب و کار متوقف شد ، سایت به صورت آنلاین باقی می ماند ، اما معمولاً محتوا حذف می شود. این بدان معناست که بک لینک هایی که ساخته اند همچنان کار خواهند کرد ، اما کاربران را به صفحات خالی هدایت می کنند.

 

در سایر مواقع ، محتوای سایت بصورت آنلاین باقی می ماند اما دیگر به روز نمی شود.

 

برای یافتن نمونه ها ، باید سایتهای معتبری را پیدا کنید که حاوی پیوندهای زیادی به صفحات دیگر باشند. با استفاده از Domain Hunter Plus می توانید ببینید که کدام یک از این پیوندها به سایتهایی منجر می شود که صفحات خالی را بارگیری می کنند. در مرحله بعدی ، شما از برنامه ای مانند Ahrefs برای بارگیری لیستی از همه لینکهای برگشتی اشاره به آن سایت استفاده خواهید کرد.

 

اینجاست که شما شروع به تولید بک لینک برای سایت خود می کنید. اگر محتوایی دریافت کرده اید که پاسخگوی همان خواسته قبلی سایت منسوخ شده باشد ، می توانید با سایت های حاوی لینک برای آنها تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که پیوند دیگر به درستی کار نمی کند زیرا سایت دیگر از بین رفته است . منبعی را به عنوان جایگزین در سایت خود به آنها پیشنهاد دهید و احتمال اینکه به شما یک لینک برگشت با کیفیت اعطا شود بسیار زیاد است.

 

8. پیوندهای شکسته

این روش بسیار شبیه روش Moving Man است ، مگر اینکه به دنبال پیوندهایی باشید که صفحات قدیمی یا خالی هستند ، شما به دنبال پیوندهایی هستید که خطای 404 را نشان دهند. اگر شما هر زمانی را در اینترنت سپری کرده اید ، احتمال اینکه حداقل چند بار با خطای 404 روبرو شده باشید زیاد است. وقتی سایتی به طور کامل از بین رفت ، بک لینک های موجود در سایت های دیگر منجر به خطای 404 می شوند. ما این "پیوندهای خراب" را می خوانیم - و آنها خبر خوبی برای سئو در سایت میزبان آنها هستند.

 

یک بار دیگر ، می خواهید صفحات منابعی را برای صنعت خود پیدا کنید و آنها را برای پیوندهای خراب بررسی کنید. انتظار نداریم که به امید یافتن پیوند روی هر پیوند کلیک کنید - فقط از یک برنامه افزودنی مرورگر مانند Check My Links for Chrome استفاده کنید. پیوندهای شکسته با رنگ قرمز مشخص می شوند و یافتن آنها در یک نگاه آسان است.

 

حرکت بعدی شما همان روش Moving Man است. شما می خواهید به صاحب سایت صفحه منبع ایمیل ایمیلی ارسال کنید تا پیوند خراب را به او اطلاع دهد و مطمئن شوید که آدرس URL خراب دقیقاً چیست و همچنین لینک در صفحه آنها پیدا شده است. برای انجام این کار ، ممکن است بخواهید متن لنگر مورد استفاده آنها و همچنین URL صفحه حاوی پیوند خراب را در آن قرار دهید.

 

یک بار دیگر ، آنها را به روشی دوستانه مطلع خواهید کرد که سایت شما دارای محتوای مربوطه است که همان موضوع را پوشش می دهد. برای جایگزینی پیوند خراب ، پیوندی به صفحات خود به آنها پیشنهاد دهید و در بیشتر موارد ، پیوند جدیدی برای خود کسب خواهید کرد.

 

9. اخطار پیوند

بعضی اوقات ، بدون ارتباط با سایت شما ، نام تجاری یا تجاری شما به صورت آنلاین ذکر می شود. این مرحله معمولاً به دلیل خطای انسانی است ، اما خبر خوب برای شما این است که می تواند یک ne باشد

بک لینک چیست؟

هر لینکی که از یک سایت به سایت دیگر داده میشود بک لینک نام دارد. 

این را به یاد داشته باشید که سئو کردن یک سایت جنبه های مختلفی دارد که بک لینک گیری یکی از این موارد است که اگر به درستی انجام شود میتواند جایگاه سایت را ارتقاء دهد. 

شما میتوانید هم خودتان به صورتی دستی بک لینک گیری کنید و هم میتوانید تعدادی بک لینک خریداری کنید. اما توصیه ما به شما این است که هیچ گاه بک لینک نخرید. در ادامه به توضیح چرایی آن میپردازیم. 

در واقع با بک لینک گیری براساس اعتبار سایت مبدا، سایت مقصد اعتبار بیشتری پیدا می‌کند.

همچنین معتبر بودن سایت مقصد در افزایش رتبه سایت مبدا مؤثر است. 

اگر در میان صفحات داخلی یک سایت لینک دهی انجام شود، در واقع لینک سازی داخلی انجام داده اید. اگر به سایت های دیگر لینک دهید یعنی بک لینک خارجی گرفته اید.

در کل بک لینک ها به 2 نوع اصلی تقسیم میگردند که تفاوت اصلی آن ها در چگونگی انتقال ارزش صفحه است:

1.بک لینک فالو (FOLLOW) 

2.بک لینک نو فالو (NOFOLLOW)

تفاوت این دو بک لینک در کد اچ تی ام ال آنها است . 

لینک فالو (Follow) یا همان (Dofollow)  به صورت کد HTML به این شکل استفاده می شود.

<a href="https://seohat.ir/" > Title link </a>

<a href="https://seohat.ir/" rel="Follow" > Title link </a>

<a href="https://seohat.ir/" rel="Dofollow" > Title link </a>

لینک نوفالو (Nofollow) نیز به این صورت استفاده می شود.

<a href="https://seohat.ir" rel="nofollow" > Title link </a>

 

بک لینک های فالو چگونه عمل می کنند؟

لینک فالو به این معنی است که به گوگل اعلام میکنید، سایت لینک شده را دنبال کند. لینک های فالو برای سود رسانی به سئو مورد استفاده قرار میگیرند. 

از آنجایی که بک لینک های فالو باعث افزایش رتبه سئو سایت شما میگردند باید استراتژی خود را بر بهینه سازی و افزایش این لینک ها قرار دهید.

حال باید بدانیم که در چه سایت هایی بک لینک های فالو خود را ایجاد کنیم. اول باید بدانید سایتی که در آن لینک خود را قرار میدهید معتبر هست یانه. در صورت معتبر بودن میتوانید لینک سازی را در آن انجام دهید در غیر اینصورت تنها زمان خود را تلف کرده اید.

انواع روش های بک لینک گیری

بک لینک پروفایلی : سایت هایی که میتوانید در آنها پروفایل ایجاد کنید. ممکن است به شما اجازه قرار دادن لینک را بدهند. در اینصورت به بک لینک های پروفایلی معروف میباشند. که البته اغلب نوفالو هستند.

بک لینک فرومی : در انجمن هایی که در حوزه فعالیت سایت شما قرار دارند و بازدید و کلیک بالایی برای آنها صورت میگیرد بک لینک فرومی گفته میشود. شما با مشارکت در پست ها ،یا قرار دادن مطلب و یا امضا خود کهخ لینک سایت شما است میتوانید بک لینک دریافت کنید.

بک لینک کامنتی : به هر نوع لینکی که در انتهای محتوای یک وب سایت به وسیله کاربران آن سایت ایجاد می شود بک لینک کامنتی می گویند. این نوع بک لینک ها اکثرا به صورت نوفالو و درصد پایینی از آنها فالو می باشند. 

بک لینک وبلاگی : برای قوی کردن سایت یک سری وبلاگ ساخته می شود. که میتوانید در آنها لینک سازی کنید به این نوع بک لینک ها بک لینک وبلاگی می گویند. این نوع بک لینک ها در قسمت های مختلف وبلاگ ساخته می شوند. تاثیر این بک لینک ها قبلا بسیار خوب بود ، در حال حاضر تاثیری کمی برای سئو سایت دارند.

بک لینک شبکه های اجتماعی : در انواع شبکه های اجتماعی با قراردادن مطلبی و لینک دادن به سایت خود میتوانید از آنها بک لینک دریافت کنید. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه پر بازدید هستند میتوانند گزینه مناسبی برای بک لینک گیری به حساب بیایند. بنابراین اگر شما برای افزایش رتبه سایت خود از بک لینک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، باید بدانید این کار تأثیری در رنکینگ سایت شما ندارد.اما شما می‌توانیدبا تولید محتوای قوی و جذاب مخاطبین شبکه‌های اجتماعی خود را به بازدید از وب سایتتان ترغیب کنید.

بک لینک رپورتاژی : سایت های که رپورتاژ اگهی  سئو چیست انجام میدهند میتوانید با انتشار متنی از سایت خود که لینک موردنظرتان در آن وجود دارد بک لینک دریافت کنید. این سایت ها به دلیل اعتبار و بازدید بالا میتوانند گزینه خوبی برای ارتقاء سایت شما باشند.

بک لینک pbn  وب سایت های پرایویت (قابل دید عموم نیست) و از قدرت محتوایی و دامین آتوریتی بالایی برخوردار هستند. به این نوع بک لینک ها ، بک لینک pbn می گوییم . تاثیر بک لینک pbn برای سئو سایت فوق العاده است.

بک لینک دانشگاهی ( رپورتاژ دانشگاهی EDU ) : سایت های دانشگاه های معتبر جهان که اغلب دانشجویان ، محققان و اساتید دانشگاه ها به این نوع سایت ها دسترسی دارند. و از قدرت فوق العاده زیادی برخوردار هستند و همچنین از دید گوگل بسیار معتبر میباشند.

لینک از نوع Nofollow

سال ۲۰۰۵ بود که رم نوفالو توسط گوگل معرفی شد. این نوع لینک به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که لینک را دنبال نکنند و اعتباری به سایت مقصد داده نشود. (در مقاله لینک نوفالو به تشریح درباره اهمیت و کاربرد این نوع لینک‌ها پرداختیم، پیشنهاد میکنم حتما بخوانید)

 

<a href=”https://mizfa.com” rel=”nofollow” > Title link </a>

لینک از نوع Follow یا Dofollow

لینک فالو برعکس لینک‌های نوفالو است، شما اگر اصلا از اتریبیوت rel استفاده نکنید به شکل پیش‌فرض موتورهای جستجو آن را فالو می‌دانند، مقدار Follow با مقدار Dofollow فرقی ندارد و هر دو یک مفهوم را دارد. هر سه لینک زیر یک معنا را دارند. (در مقاله لینک نوفالو به تشریح درباره لینک فالو و فرق آن با لینک نوفالو پرداختیم)

 

<a href=”https://mizfa.com” > Title link </a>

<a href=”https://mizfa.com” rel=”Follow” > Title link </a>

<a href=”https://mizfa.com” rel=”Dofollow” > Title link </a>

لینک از نوع Search

به لینکی اشاره می‌کند که شما در آنجا امکان جستجو در بین مقاله‌ها را دارید.

 

<a href=”https://mizfa.com” rel=”search” > Title link </a>

لینک از نوع Tag

اصولا تگ‌های مقاله‌ها را با این نوع لینک به موتورهای جستجو نشان می‌دهند. این لینک‌ها نشان دهنده یک تگ یا کلمه کلیدی در این مقاله است.

 

<a href=”https://mizfa.com” rel=”tag” > Title link </a>

توضیحات بیشتر درباره لینک‌ها در مقاله w3.org بخوانید.

 

لینک از نوع noreferrer noopener

این نوع اتریبیوت ها از زمانی معروف شدند که از نسخه ۴.۷ وردپرس بروی لینک هایی که target="blank" هستند (یعنی در زمان کلیک بر روی آن لینک ما وارد تپ دیگر می‌شویم) اعمال می‌شود. اصولا تگ‌های مقاله‌ها را با این نوع لینک به موتورهای جستجو نشان می‌دهند. این لینک‌ها نشان دهنده یک تگ یا کلمه کلیدی در این مقاله است.

 

رل noopener در window.opener جاوااسکریپت کمک به امنیت اطلاعات کاربران می‌کند و noreferrer به کمک هدر HTTP باعث افزایش امنیت می‌شود.

 

<a href=”https://mizfa.com” target="blank" rel=”noreferrer noopener” > Title link </a>

توضیحات بیشتر درباره لینک‌ها در مقاله w3.org بخوانید.

 

لینک از نوع Sponsored

این اتریبیوت یعنی rel="sponsored" که در سال ۲۰۱۹ یعنی دقیقا شهریور ۱۳۹۸ توسط گوگل در این لینک معرفی شد. معنای Sponsored یعنی حمایت مالی و هدف از این رل (rel) درج آن در لینک هایی است که جنبه تبلیغات دارند. درواقع لینک های تبلیغاتی و لینک هایی که اسپانسری هستند میتواند rel="sponsored" استفاده شود.

 

رل Sponsored یک موضوع مهم را به صورت غیرمستقیم اشاره میکند و آن اهمیت بیشتر رل نوفالو هست. درباره اهمیت بک لینک نوفالو بیشتر خوانید.

 

<a href=”https://mizfa.com” rel=”sponsored” > Title Sponsored</a>

لینک از نوع UGC

عبارت ugc مخفف User Generated Content است. رل ugc هم همانند رل اسپانسر در سال ۲۰۱۹ یعنی دقیقا شهریور ۱۳۹۸ توسط گوگل معرفی شد. هدف از اتریبیوت rel="ugc" بر روی لینک های است که محتوای آن توسط کاربرها ایجاد شده است.

 

<a href=”https://mizfa.com” rel=”ugc” > Title link </a>

حالا ممکنه بعد از اینکه بفهمید بک لینک چی هست، بپرسید:

 

از کجا بکلینک بخریم؟ بک لینک چیست  چطوری تهیه کنیم؟

این بخش از متنی که شما دارید میخونید خلاصه تجربه ۸ ساله منه در این زمینه. خب:

نکته اول: من جای شما باشم اگر اولین باره قصد تهیه بکلینک رو دارم و تا حالا نخریم، پس زیاد سمت خرید بکلینک نمیرم، مگر وقت زیاد داشته باشم و بیام کلی مطالعه کنم و وقت بذارم و هزینه کنم تا یاد بگیرم و یا از یک مشاوره سئو کمک بگیرم و یا کلا بهتره بدم یک متخصص سئو کارهای خرید بکلینک های سایت منو انجام بده.

نکته دوم: حالت مشاوره که اشاره کردم شاید خیلی جواب نده چون مشاوره سئو اگر بخواد بهترین مشاوره رو به شما بده تقریبا باید اطلاعات خوبی از سئوی سایت شما داشته باشه. من خودم برای مشاوره دادن گاهی یک هفته دارم درباره یک سایت تحقیق میکنم طبیعتا اینطوری به ناچار هزینه مشاوره بالا میره. ولی مشاوره هایی که یک ساعته هست و شخص مشاور دهنده قبل مشاوره دادن هیچ اطلاعاتی از سایت شما نداره کمی میشه گفت صحبت ها کلی گویی میشه و به نظر شخصی من مشاوره غیرکاربردی هست چون به اون هدف اصلی که ما قصد داریم نمیرسونه.

نکته سه: بعید میدونم در محیط وب بتونید پاسخ این سوال “من میخوام برای سایتم بک لینک بخرم چطوری و از کجا بخرم” رو پیدا کنید، 

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش